Pedagogikens problem : kulturella utvecklingskinjer och teoretiska spörsmål
Finna-arvio
Pedagogikens problem : kulturella utvecklingskinjer och teoretiska spörsmål
Tallennettuna:
Ulkoasu |
ix, 141, [3] sivu : kuvitettu ; 21 cm |
---|---|
Kieli |
ruotsi tanska suomi englanti |
Julkaisija |
Vasa :
Åbo Akademi,
2000
|
Sarja | Studier i pedagogikens teori och filosofi, 12. Pedagogiska rapporter / Österbottens högskola, Pedagogiska institutionen, ISSN 1236-3618; Nr 13. |
Luokitus | |
Aiheet | |
Valmistustiedot | (Multiprint) |
Tekijähuomautus | Michael Uljens (red.) |
Sisältö | 1 tietuetta |
ISBN |
952-12-0621-7 pehmeäkantinen |
Liittyvä / muu nimeke |
Pedagogikkens krise Pedagogiken som vetenskap i svenskt perspektiv The pedagogic paradox for why no didactics in England? On the nature of educational theories Intersubjektiviteetti - uusi paradigma kasvatustieessä? Pedagogikens existentiella karaktär Hermeneutisk vetenskapsteori som utgångspunkt för pedagogisk forskning Allgemeine Pädagogik in Finland during the 20th century |
Hae kokoteksti |